Friday, August 27, 2010

Why Saidai?


1st of all Saidai stand for 埼玉大学(Saitama Daigaku) - Saitama University....



Satu musim persekolahan sudah tamat, satu sem dah pun habis.
Sem yg penuh dengan cabaran gak la.. Sekarang tengah summer holiday(nama glamor utk cuti sem ^^ )..


Kadang-kadang aku terfikir balik kenapa aku buat pilihan utk datang university ni..
Ummm, ada part yg macam aku bayangkn sebelum fly, ada gak yg ''lain sikit dari apa yg aku bayangkan''......


Time pilih university ari tu, xda orang pon dlm batch aku yg nk masuk Saidai, absolutely ZERO. Pastu Suwa Sensei mula pujuk-pujuk aku..
Dalam tu la dah sedar, kalau aku buat pilihan untuk ke Saidai, aku akan pergi sorang-sorang. SORANG-SORANG..


Sorang-sorang. Ramai orang takut. Aku pon takut gak. Risau. Aku pon risau gak.


Tapi.. fikirkan balik sekarang. Itulah sebab paling kukuh aku ke Saidai...
17 tahun aku membesar di rumah. Sekolah harian. Di bawah ayah dan mak. Pastu 3 tahun aku kat JAD. Bersama kawan-kawan. Honestly aku banyak gak la bergantung ngn kawan-kawan. Sebab tu aku buat keputusan ke Saidai, yup, sorang-sorang.


Sebab aku nk belajar berdikari.


I wannna grow up, I wanna be strong. I want to know myself. I want to know why I live.

Cuba bayangkn berapa orang Tuhan tarik nyawanya setiap hari. Di Palestin, Iraq, Afghanistan. Di Malaysia, di sebalik kemalangan jalan-raya di Malaysia. Tapi kenapa mereka, kenapa bukan aku dan kamu? Kerana disebalik hidup, semestinya ada tujuan kita hidup....

1 comment:

  1. Kerana disebalik hidup, semestinya ada tujuan kita hidup....^______^ agree

    ReplyDelete